.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در واکنش به رجز خوانی یکی از کانال‌های معاند پیرامون سردار قربانی ؛
واهمه رسانه‌های سلطنت‌طلب از قهرمانان دیروز!
شمال نیوز: هرچند وجود برخی اختلاف سلیقه‌های سیاسی و مدیریتی، ممکن است به کم‌رنگی حضور افراد در نهاد سپاه منجر شده باشد اما خیال باطلی‌ست اگر گمان شود، این اختلاف سلیقه، ذره‌ای تردید را در میان فرماندهان باسابقه دفاع مقدس در پاسداری از انقلاب باقی بگذارد.

به گزارش شمال نیوز، به محض اطلاع از گزارشِ یکی از کانال‌های سلطنت‌طلب پیرامون سردار مرتضی قربانی «فرمانده لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس»، با ایشان تماس گرفته و وی را در جریان موضوع قرار دادم، در ارتباط بعدی، سردار مطالب را بعضاً کذب و حاوی شتاب‌زدگی عنادورزانه دانست که حتی ارزش پاسخ دادن نیز ندارد.

در یادداشت پیش‌رو، به‌رسم وظیفه انقلابی، ۳ عبارت از کانال مذکور را عیناً تقدیم خوانندگان کرده، سپس آن را در بوته نقد و تحلیل قرار می‌دهیم، امید آنکه، این یادداشت بتواند تا حدی، پشت پرده اتهامات علیه چهره‌های شاخص انقلابی را نمایان کند.

۱. حذف از سپاه به‌دلیل حمایت از خاتمی!!!

به زعم بنده، سلامتِ گرایش افراد به جریان خاص سیاسی، تابع دو عامل مهم است:

الف: مقطع زمانی وابستگی

ب: حال و روز آن جریان سیاسی در زمان مورد مطالعه

آقا مرتضی در مقطعی، مشاور ایثارگران رئیس جمهور وقت بوده که جناب خاتمی بر مواضع انقلابی خود تأکید داشته؛ به‌گونه‌ای که رهبر معظم انقلاب در وصف ایشان، این عبارت را بیان داشته‌اند:

«الان رئیس جمهورمان کاملاً به ما نزدیک است و الحمدلله روابط فى‌مابین، بسیار خوب و صمیمى است». (جلسه پرسش و پاسخ دانشگاه تهران ۱۳۷۷/۰۲/۲۲)

تأکید رهبری نظام بر قید «الان»، از دستگاه معرفتی معظم له برمی‌خیزد، دستگاهی که ملاک پایبندی به  آرمان‌های انقلاب افراد را حال و الان آنها قلمداد می‌کند، در این دستگاه اندیشگانی، تضمینی در حمایت همیشگی و بدون قید و شرط از صاحبان قدرت و سیاست وجود ندارد، چنین مشی و سیره‌ای در مواضع امام خمینی( ره) نیز به روشنی یافت می‌شود.

در پیروی از سیره امامین انقلاب، آقامرتضی در کوران حوادث تیر ۷۸ کوی دانشگاه، به صف فرماندهان دلواپس انقلاب پیوست و فراتر از گرایش‌های حزبی، طی نامه‌ای با امضای ۲۴ فرمانده طراز اول دفاع مقدس، رئیس جمهور اصلاحات را مورد تنذیر قرار داد و از او خواست مبادا در برابر اصول انقلابی، تساهل و تسامح به خرج دهد:

«جناب آقای رئیس‌جمهور! هزاران خانواده‌ شهید، جانباز و رزمنده به شما رأی دادند که رأی آنها مدال سینه شماست، آنها از شما انتظار برخورد منصفانه با این مسائل را دارند و ما امروز رد پای دشمن را در این حوادث به‌خوبی می‌بینیم و قهقهه‌ مستانه را می‌شنویم، امروز را دریابید که فردا خیلی دیر است و پشیمانی فردا غیرقابل جبران است».

کانال ایران­ وایر و اذناب رسانه‌ای او همچون آمدنیوزِ ورشکسته هرگز از یاد نبرد؛ هرچند وجود برخی اختلاف سلیقه‌های سیاسی و مدیریتی، ممکن است به کم‌رنگی حضور افراد در نهاد سپاه منجر شده باشد اما خیال باطلی‌ست اگر گمان شود، این اختلاف سلیقه، ذره‌ای تردید را در میان فرماندهان باسابقه دفاع مقدس در پاسداری از انقلاب باقی بگذارد.

همه آن فرماندهان خوشنام همچون آقامرتضی بر این باورند که پاسداری از انقلاب، به لباس و اتیکتِ سازمانی نیست، هر عنصرِ وفادارِ به انقلاب، در هر کسوت، سازمان و نهادی، خود را مکلف به پاسداری از انقلاب می‌داند؛ حال می‌خواهد پاسدار باشد، یا پزشک یا معلم و یا روحانی.

۲. ... اما با سر و زبانی که مرتضی داشت، همیشه خودش را جلو می انداخت!!!

برش شیطنت‌آمیز کانال سلطنت‌طلب از روایت سرلشکر رحیم‌صفوی درخصوص آقامرتضی، این ذهنیت را به خواننده القاء می‌کند که ایشان خود را در میادین جنگ، جلو می‌انداخته تا در مقام یک قهرمان جنگ ظاهر شود یا اینکه، موقعیت نظامی‌اش را در بین فرماندهان ارشد سپاه تثبیت کند.

این که امام صادق(ع) فرموده‌اند: الحمدلله الذی جعل أعدائنا من الحمقی. (خدا را شکر که دشمنان ما را از احمق‌ها آفرید). در تحلیل این کانال، قابل لمس و درک است و صاحبان این کانال را می‌توان مصداق عینی از دشمنان احمق دانست، این کانال آقامرتضی را صاحب سر و زبانی می‌داند که به مدد آن، خود را فراروی فرماندهان، پیش می‌انداخت، غافل از آنکه، سر و زبان در قاموس مجاهدان، رنگ ریا و جاه ندارد بلکه رنگ سرخ دارد و صاحبانش، تنها در معرکه نبرد با دشمنان و در پیشگاه خداوند (و نه در برابر فرمانده یا مسؤول مافوق) سودای جلو انداختن خود و همه وجودشان را دارند و در این میان از بذل جان خود و حتی خانواده‌شان، ترسی به دل راه نمی‌دهند و تفسیر آقارحیم از سر و زبان‌داری آقامرتضی، از نوع سرخ آن است.

۳. (اگر) شما می‌خواهید من در عملیات شرکت کنم و لشکر ویژه ۲۵ کربلا خط شکن شود و موفق شویم، رمز عملیات را باید «یا فاطمه زهرا» بگذارید!!!

پیوند خوردن پیروزی عملیات بزرگی چون والفجر ۸ به خواب همسر آقامرتضی (سرکار خانم اشکیان) و حضور مشروط سردار قربانی در هدایت عملیات فاو، دو گزاره‌ای‌ست که این کانال سلطنت‌طلب برای مخاطبین خود منظور کرده است، صاحبان این کانال تلاش داشته، با شبهه‌افکنی، وانمود کنند که صرفاً با خواب و نذر درآمیخته و عقلانیت از جایگاه نازلی در تصمیم‌گیری فرماندهان برخوردار بوده است.

آنها این حقیقت را باید بر معلومات خود بیافزایند که در فرهنگ مجاهدان، هرگاه تلاش، هوشمندی و هوشیاری سپاه حق به نهایت خود نایل شود، سنت محتوم امداد الهی آشکار می‌شود و گره از پای رزمندگان می‌گشاید، این تنها اعتقاد متشرعان عافیت‌اندیش است که صرفاً با دست روی دست گذاشتن و ذکر صلوات و با الهام از خواب و رؤیا، می‌توان سرنوشت جنگ را به نفع جبهه حق رقم زد.

برای اثبات سستی تحلیل کانال در این خصوص یعنی (تحلیل خواب و خیالی از جنگ)، توجه خوانندگان را به ۳ فراز از کتاب «معبر هشتم» (از تولیدات نشر مرکز حفظ آثار سپاه مازندران) معطوف می‌دارم که چگونه عقلانیت فرماندهان و تلاش مجدانه رزمندگان، در پیروزی عملیات والفجر ۸ تأثیرگذار بوده، عملیاتی که به استناد تاریخ، فاتح اصلی آن آقامرتضی بوده است: «قرار شد نیروها بـه انزلی اعزام و در تالاب آنجا که شباهت زیـادی به هورالعظیم داشت، آموزش سخت غواصی را یاد بگیرند، در واقع ایـن پیروزی را علاوه بر امداد خداوند، از رعایت اصول حفاظتی و اصل غافلگیری می‌دانستیم، تأیید غافل‌گیری دشمن همین بس که وقتی وارد شهر شدیم، بسیاری از نیروهای دشمن در خواب ناز بودند».

«۶ ماه کار طاقت‌فرسای فرماندهان و شاخص‌گذاری کارشناسان برای تحلیل مناسب از رفتار جزر و مد اروند، با هدف انتخاب بهترین زمان ممکن برای آغاز عملیات»

در پایان یادداشت، لازم است بر این نکته تأکید شود که سردار قربانی، فرمانده نام‌آور لشکر اسلام، همچنان ذخیره ارزشمند نظام بوده و سربازیِ مقام معظم رهبری و پایبندی به اصول خدشه‌ناپذیر امام(ره)، تأکید مؤکد و هماره ایشان است و تحلیل شتاب‌زده و مُغرضانه رسانه‌های سلطنت‌طلب، ذره‌ای از شکوه و عظمت این سرباز ولایت و در خط انقلاب، نخواهد کاست.

جواد صحرایی رستمی ـ رزمنده ۹ ساله روزهای جنگ


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.102 seconds.